Hur bygger man en lönsam butiksupplevelse?
En föreläsning av Lisbeth Erstrand
För att kunna maximera försäljningen i butik måste du veta vem dina kunder är och vad som påverkar dem. Så fort era kunder passerat entrén skapar de sig ett intryck av butiken som sedan kan vara svårt att ändra på. En lönsam butiksupplevelse handlar om att göra det bästa möjliga med butiken för att stärka varumärket och lönsamheten.
Lisbeth Erstrand, Rådgivare och Shopper Marketing Expert på Retail House – Nordens största Shopper Marketingbyrå – ger i denna föreläsning er sina bästa tips på hur man bygger en lönsam butiksupplevelse som både ökar försäljningen och ger nöjdare kunder.
Vi djupdyker i ämnet Shopper Marketing, vad som påverkar individen att agera och uppmuntras till köp, samt vilka verktyg som butiken har för att öka lönsamheten i kundvarvet.
Agenda
- Shopper Marketing
- Mänsklig psykologi
- Den fysiska butikens möjligheter
- Basen i en positiv butiksupplevelse
- Verktyg för att öka lönsamheten
- 8 Råd för hur du kommer igång
Föreläsare
Lisbeth Erstrand Strategic Advisor & Shopper Marketing Expert, Retail House. Lisbeth har mer än 25 års erfarenhet att marknadsföra varumärken och driva försäljning i butik. Har också erfarenhet av att jobba både med varumärkesleverantörer med handelns aktörer, både på strategisk och praktisk nivå.